FANDOM

Suomen Puolustusvoimien joukko-osastoperinteet on 4. kesäkuuta 2008 julkaistu kirja, jossa käsitellään yli kahdeksankymmenen joukko-osaston perinteitä vuosina 1918–2008. Se on Sotamuseon julkaisema ja osa Puolustusvoimien juhlavuoden 2008 tapahtumia.

SisältöMuokkaa

Suomen Puolustusvoimien joukko-osastoperinteet kirjassa käsitellään vuosien 2006–2007 Puolustusvoimien itsenäisten joukko-osastojen perinteitä. Kirjassa käsiteltävät perinteet ovat joukko-osaston yleinen historia, joukko-osastotunnus, joukko-osastoristi, lippu, kunniamarssi, perinne tai/ja vuosipäivä, perinnehuoneet, museot, muistomerkit, killat ja perinneyhdistykset, johtajat ja kirjallisuus. Kirjassa on lisäksi liitteenä CD, jossa on 33 kunniamarssia Kaartin Soittokunnan soittamana: Porilaisten marssi, Suomalaisen Ratsuväen marssi 30-vuotisessa sodassa, Asemies, Maanpuolustajat, Maasotakoulun marssi, Elon taistohon käy, Rauhanturvaajat, Vapaa kansa, Panssarimarssi, Makasiinimarssi, Henkivartioväen 3. Suomen Tarkk'ampujapataljoonan kunniamarssi, Koljonvirran marssi, 1. Uudenmaan Tarkk'ampujapataljoonan kunniamarssi, Tykistöprikaatin marssi, Suomalainen Sotilaslaulu, Sankarimarssi, 8. Viipurin Tarkk'ampujapataljoonan kunniamarssi, Karjalan Jääkärien marssi, Jääkärien marssi, Hurtti Ukko, Nuijamiesten marssi, Juhlamarssi-Isänmaalle, Meren laulu, Ernst von Vegesachin marssi, Suomenlahden marssi, Uusmaalaisten marssi, Sotamarssi, Sinivalkoinen marssi, Hanssin Jukka, Lentäjän marssi, Topografimarssi ja Terve Suomeni maa.

Toimituskunta ja käsikirjoittajatMuokkaa

LähteetMuokkaa